Vilken "föllseda"............

Vill börja med att TACKA alla för fantastiska födelsedags hälsningar. Säga vad man vill om Facebook men spridning har det.
 
Min dag började i Vårgårda och Tånga Hed. Rasklubben för Västgöta spets hade utställning och den bastämde jag/vi oss för att anmäla till. Öppenklass tikar och startnummer 105. Kennelmamma (Vargaviddernas) Ulrika var på plats med tips och råd.
 
Hade onekligen lite ångest när vi åkte. Olga ÄR ouppfostrad, går inte så bra i koppel (vi har ju aldrig koppel på) och jag kan tycka att hon ibland är allmänt "fladdrig". Vi tränar ingen lydnad o,s,v, MEN en sak är hon bra på och det är att sitta när hon ska få något & ja hur bra det det nu då........... MEN, Olga skötte sig utmärkt och var cool hela dagen. Fick släppa kopplet när jag ställde upp henne och då kunde hon t.o.m. stå snyggt. Nu vet jag hur man gör, tänkte Olga.
 
Så småningom blev det vår tur och det var 20 hundar i klassen.
 
 
 
 

Så vad tyckte då domaren? Här kommer kritiken:

 

Tik av utmärkt typ. Ädelt feminint huvud. Ngt flackt stop, aningen kort nosparti, vällagd skuldra, plan rygg, välformad bröstkorg, bra förbröst, bra vinklad fram och bak, rör sig typsikt.

 

Vi fick Exelent men inget cert och ska vi räkna placering så blev Olga femte bästa tik. Inte "illa pinkat" för att vara första utställningen. Vi tar nya tag på lördag då är det dags igen.

 

Sedan bar det av till Mullsjö för att leverera gamla skåpet till Ida och hämta chili plantor hos Elin & Anders.

 

Kunde ju inte låta bli att stanna till hos Ann Awes och kolla på Ninas lilla hingst föl. Kolla in "godingen".

 

 
 
 
 
Återkommer med lördagens resultat.
 
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0