Länge sedan

Frågan är om jag ska ha en blogg? Har så goda ambitioner om att uppdatera ofta, men inte sjutton blir det av. Nåväl jag får väl som vanligt göra en snabb, snabb sammanfattning om vad som hänt sedan sist.

Efter begravningen av mamma så är det ju alltid massor av praktiska saker som ska ordnas. Nu kommer jag vara änn mer noga att allt är uppordnat här hemma.......

Så efter allt som varit under våren var det otroligt roligt att åka till Holland. Vi bodde tillsammans med Govert och Carina Ström i en riktigt trevlig stuga. Grannstugan hyrdes av Lena Stangvik och Ingrid Wigur.

 
 
 

Tävlingarna hölls hemma hos Bjintze Jager och Anneke de Jong på JJ Ranch, ett fantastiskt ställe med mycket väl fungerande banor och bra djur. Fåren var "springiga" men uppförde sig hunden rätt så gick det bra. Ankorna fantastiska. Korna svåra.

Hur gick det då? Faktiskt som förväntat, blev uppflyttad till Open på fåren, är kvar i Open på anka och är kvar i Started på kor. Anka hade vi tränat på 2 ggr innan vi åkte och kossor hade hon flyttat på 1 ggr innan. Uppenbart är att vi behöver träna grundövningar och olika djur, olika ställen o.s.v. o.s.v. Daisy är på tok för frågande på mig. Nu har vi en träningsplan och vi har får hemma att träna på. Jag är så glad att vi åkte en fantastisk vecka hade vi med trevligt folk, många roliga möten och Holländska landsbygden blev jag lite småkär i. Fantastiskt!

Nu väntar vi att Leasy ska flytta hem till oss, valprum är iordningsställt i källaren. Nyinköpt säng så att jag kan sova hos valparna första veckan ihop med Leasy. Valparna väntas komma 30 juli. Owe fyller jämt 25 juli och vi har hyrt Klämmestorp för lite festligheter. Fungerar dåligt att ha fest här hemma när nedkomst väntas när som. Ica valpade alltid 4 dagar för tidigt så vem vet, kanske blir trevlig födelsedags present.

Tack för nu, vi hörs förmodligen tätare när valparna kommit.

Anna


Kommentarer
Postat av: Gunsan

Lycka till med valparna. Ska bli spännande

2014-07-01 @ 16:39:07
Postat av: René

Det är ju kul att ha bloggen som en dagbok också,, men jag håller med dej, ibland undrar man varför man skriver när ingen kommenterar,, men man ser ju att folk är inne och kollar iaf,, lycka till med valpningen.

2014-07-01 @ 20:57:19
URL: http://utterlyans.kennelsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0